top of page

"Cada alumnu o alumna ye diferente... Nun hai patrones fixos"

por Noemí García Rimada

Francisco J. Ruiz Urraca , orientador del IES Lluces, prestóse a responder a delles entrugues sobre’l so trabayu .

—¿Tu siempre quixisti ser orientador?

—Non, siempre non. Cuando taba estudiando nin siquiera sabía qu’esistía esta profesión. De fechu, facía mui poco qu’había orientadores escolares n’España.

—¿Si nun fueras orientador qué te gustaría ser?

— Resúltenme mui atractivos el dibuxu y el diseñu gráficu. Quiciabes cuando me retire...

—¿Qué estudios se necesiten pa exercer d’orientador?

—Agora creo que ye necesariu cuntar con un Gráu en Psicoloxía o Pedagoxía. Si dempués quies exercer la profesion pues facelo por llibre o en centros privaos. P’acceder a centros publicos como’l nuesu ye necesariu ganar una oposicion.

—¿Ye fácil detectar los problemes de los alumnos?

—Non, porque cada alumnu o alumna ye diferente, asina como la so forma de ver y sentir les coses que tienen na so redolada… Nun hai patrones fixos. Pero’l trabayu ye mui guapu.

—¿Ser orientador da munchos problemes?

—Non, en Lluces non, claro. Equi tase perbien, sobremanera pol alumnáu que ye de lo meyor. La verdá ye que yo toi mui a gustu y la prueba ye que llevo equí 21 años.

—¿Crees que se detecta bien l’acosu escolar nel centru?

—L’acosu escolar siempre ta despintáu. Trabaya so les piedres y ye difícil detectalo. Amás, los adultos pensamos que lo tenemos too baxo control y munches vegaes engañamónos.

—¿Qué sientes cuando un alumnu o alumna nun sabe qué va facer dempués de la ESO?

—Pos siéntome identificáu, porque eso ye exautamente lo que me pasó a mi y lo que-y pasa a la mayoría de los mozos y moces de la vuesa edá cuando tienen que tomar una decisión que va ser mui, mui importante pal so futuru.

—¿Cuántos años lleves como orientador?

—Yá va pa 24 años, pero en antes fui camereru, marisqueru, educador social, pofesor de psicoloxía… ¡Hai que ganase la vida!

Munches gracies, Francisco, pol tiempu que me prestasti, porque sé que tas mui ocupáu.

bottom of page